zaterdag 17 oktober 2009

De eerste keer (weer)

Ik denk dat het in de laatste ongeveer 30 jaar niet is voorgekomen dat ik zo'n lange tijd niet heb hardgelopen. De Twintig van Alphen op 9 maart jl. was het laatste dat ik met hardloopschoenen deed - de 10 km overigens. Moet er onmiddellijk bij zeggen dat het lopen na een jaar of 20 fanatiek de laatste paar jaren een beetje in het slop gekomen is. Afgelopen winter toch maar weer wat meer opgepakt want ja...als de jaren gaan tellen gaan de kilo's ook tellen als je niet zo regelmatig meer sport! Scheelt ook dat de nieuwe werkgever een actieve plek rond de 20 van Alphen vervult dus aanmelden voor het businessteam kon een extra stimulans betekenen, zij het voor de halve afstand.
En na een zomerseizoen gevuld met fietsplezier moeten nu de loopschoenen maar weer eens aan het werk gezet worden. Dus op de vrijdagmiddag, trainingsmiddag voor de hardlopers van het Scala College, heb ik samen met een collega teamleider de loopschoenen maar weer eens uit het 'vet' gehaald en hebben we onze eerste kilometers langs de boorden van de Zegerplas gemaakt. Weliswaar krakend maar al met al toch met een tevreden gevoel!

1 opmerking:

  1. Niks doen in de winter is funest voor het gewicht!! Goed dat je weer gaat hardlopen. Heb ik ook altijd in de winter gedaan, maar de heupgewrichten sputteren tegen! Zo'n evenement stimuleert wel om te gaan trainen.

    BeantwoordenVerwijderen