dinsdag 31 december 2013

2013

De laatste dag van een kalenderjaar: een moment om even terug te kijken op 365 dagen. Wat kwam er terecht van plannen/doelen? Zijn we tevreden? Wat ging goed? Wat mag beter? Maar dan wel met een positieve twist! Wat betreft de gezondheid is het een prima jaar geweest. Op een enkel snotneusje na heb ik een blakende gezondheid mogen ervaren. Uiteindelijk is dat wel erg belangrijk zo niet het belangrijkst! Dat koppel ik onmiddellijk aan een gesteld fietsdoel: Klimmen tegen MS. 3x de Mont Ventoux beklimmen op 1 dag. Mijn gezonde lijf daarmee in dienst gesteld voor een mooi doel: geld inzamelen t.b.v. het MS fonds dat daar geweldige dingen mee doet in het kader van 'de kracht van bewegen', iets waar ik helemaal achter sta. Niet zozeer het denken in de beperkende mogelijkheden maar juist de focus op wat nog wel kan. Ik ben blij daar een steentje aan te hebben mogen bijdragen.
Vervolgens hebben we met een select groepje uit de organisatie van Klimmen tegen MS een mooi klimfietsweekeindje gehad in augustus. Geweldig afzien met een geweldig leuke club mensen in een geweldig mooie omgeving met indrukwekkende bergmassieven. Steeds weer denk ik dan dat ik niet echt een geboren klimgeit ben maar gelukkig lukt t toch nog boven te komen. Onderweg heb ik meestal weinig tekst… Vervolgens heb ik wel een nieuw kilometrage record gefietst dit jaar. Nooit eerder heb ik zoveel gereden in een jaar tijd: 6009 kilometer. 
Dan zou nu nagedacht kunnen worden over nieuw te stellen doelen voor 2014. Jammer genoeg gaat KTMS niet een derde achtereenvolgende keer worden gereden. Er is net tekort tijd om er een mooi weekend van te maken en vrije dagen zijn hier niet te plannen. Toch ga ik samen met Bernice dicht bij de organisatie betrokken blijven. We zullen waar nodig helpen en in maart bij twee toertochten aanwezig zijn met een stand: de Joop Zoetemelk Classic op 15 maart en bij de Omloop Tom Schouten een week eerder. Dat dus wel. En misschien het aantal kilometers ook evenaren? Wie weet. Verder zijn er nog geen grootse doelen bedacht.
Eerst: een oliebol en een mooie oudejaarsavond! Iedereen alvast een gezond 2014 met veel gezonde kilometers!



2 opmerkingen:

  1. Een jaar gezond gebleven en lekker gefietst voor het goed doel. Een mooi jaar Theo! Ik ga je dit jaar zien bij de Omloop Tom Schouten. De JZC laat ik waarschijnlijk dit jaar schieten ter faveure van de Omloop van Vlaanderen. p.s. Is dit geen leuk fietsdoel voor je? :-). http://www.tourofnilgiris.com/ Een mooi 2014!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat jullie je blijven inzetten voor Klimmen tegen MS, Theo en Bernice!
    En we gaan elkaar zeker weer zien komend jaar. Dat weekend Stelvio was super en smaakte naar meer! Een sportief en gezond 2014!

    BeantwoordenVerwijderen