maandag 31 augustus 2009

La Vuelta '09 - gracias Relus!!




Dat gepiep van de wekker is tot daar aan toe maar half 5 is eigenlijk wel erg vroeg...op de laatste zaterdag van de vakantie... Toch gelukt om klokslag 5 uur aan een boterhammetje te zitten. Op het gemakje alles op orde gemaakt en rond half 6 richting Assen vertrokken. Ter plaatse zou ik eventueel met oud-loop- en fietsmaatje Aad Bakker van de Tacx-groep meerijden.
Ideaal dat terrein van de TT: lekker ruim opgezet en toch ook al behoorlijk druk zo in de vroege morgen (en de rest van de dag). Toch verloopt alles redelijk vlot en kon ik zelfs vlot de drie mobiele nummers nog doorgeven voor de uitslag-smsjes. Leuke service is dat!
Na een moeizaam telefoontje (want erg veel omgevingslawaai) blijkt dat ik net buiten de hal sta en Aad er net inrijdt. Uiteindelijk een prima planning en ik rijd als gast mee met de dame en heren uit Wassenaar. Volop tussen de peletons en groepen rijders door het Drentse land. Mooie omgeving al moet er natuurlijk wel goed opgelet worden tijdens dat peletonrijden! En wat een enthousiasme bij de dorpjes die werden gepasseerd en natuurlijk dat geweldige Westerbork. Dat was me de avond ervoor al duidelijk geworden bij 2-Vandaag! De verzorgingspost nam wel 'wat' tijd maar het was supergezellig! Het deed het buitje hier en daar en de wind helemaal vergeten - daar tussendoor scheen immers de Spaans/Drentse zon!
Ook was de 120 km net iets langer waardoor er al werd gesuggereerd dat we net aan het tweede rondje begonnen waren. Gelukkig bleef de teller op 132 steken en stonden we in de rij voor de medailles! En de totaaltijd? Tja, dat is wel inclusief de gezellige wachttijden in Westerbork en Eelde.

Doorkomst tijden
start 0 km, 08:43:16 uur
eindeTT 4.6 km 08:53:06
28.0 km/u


westerbork 50.2 km, 10:37:25 uur
26.3 km/u

eelde 95.3 km, 12:27:41 uur
25.4 km/u

finish 129.5 km, 13:48:32 uur
25.4 km/u

Overzicht totale tijden
Totale tijd: 5 uur 5 minuten en 16 seconden
gemiddelde snelheid
25.4 km/u
Al met al een prachtig evenement en dat was v.w.b. het profpeleton al niet anders, zo las ik net in de krant. Hoezo stugge Drenten...


4 opmerkingen:

  1. Leuk verslag van jouw tocht. De rit was een stuk langer dan gepland. Ik reed de 90 en kwam op 109 uit. Maar ik vond het een belevenis. Mooi om ieders ervaringen te lezen. Ik heb jouw blog bij mijn links gezet. En als het goed is krijgen we nu een paar dagen mooi fietsweer, dus kunnen we nog even nagenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Theo. Zelf ook de 120+ gereden (teller kwam uit op 135). Leuk dat je gaat bloggen. Ben wel benieuwd naar je motivatie en doel. Je bent niet meer de jongste en dat ben ik ook. Zie dat je de Boretti gereden hebt (ik ook). Al meer gereden? Klimmen? Benieuwd,

    Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Herman,
    Heb verder nog Joop Zoetemelk gereden, de Bultentocht in 3Bergen, Rivierentocht vanuit Alphen aan den Rijn. Dat was het wel zo'n beetje geloof ik.
    Wat is jouw blogadres?

    BeantwoordenVerwijderen