maandag 19 september 2011

Nou vraag ik u af...

Vrijdag lekker avondje met Pink Floyd klanken die uitstekend werden vertolkt door Pink Project. Daarna was de zaterdag om bij te komen en op zondag weer geprobeerd een rondje te fietsen...tussen de buien en dreiging daarvan door. Het lukte wonderwel...ik heb hoegenaamd geen regen gehad maar kwam toch drijfnat thuis. Ik reed zo ongeveer achter een fikse bui aan en met het nat op het wegdek was ik binnen de kortste keren alsnog doorweekt. En tijdens deze omstandigheden viel mij iets op wat mij laatst ook al triggerde...: hoe bestaat het toch dat wanneer je op een fietspad rijdt of op een niet al te brede weg met weinig verkeer je altijd in de remmen moet omdat die ene tegenligger er precies aankomt als jij net fietsers wilt inhalen. dat was dus zondag ook het geval...mooi landelijk weggetje van ongeveer een kilometer of twee, drie. Ik kom de hele weg geen kip tegen (t was immers een weggetje door boerengebied...) tot op het einde ik een fietsend stel achterop rijd en, hoe bestaat het, er ook een tegenligger verschijnt waardoor de vaart er meteen weer uit is...kan iemand mij dat uitleggen??? Om met Wim Sonneveld te spreken: "Nou vraag ik u af meneer Sonneberg...:

3 opmerkingen:

  1. Beste meneer Sonneberg,
    haha...typisch `n gevalletje 'wrong time, wrong place''
    maar ja, je kan er niets mee!

    Ken je trouwens het euvel schoolgaande puberende kinderen? drie/vier rijen breed op `n smal fietspad, telefoon in de hand, mp3/4/5 in de oren, kletsen, zigzaggend het fietspad gebruiken, en geen besef van overig verkeersdeelnemers....kom je deze op `n doordeweekse middag tegen dan blijf je ook in de remmen knijpen kan ik je verzekeren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "If anything can go wrong, it will.", Murphy's law or the fourth law of thermodynamics.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Komt mij zeer bekend voor evenals het gevaar van schooljeugd zoals Bully&Bataaf beschrijft.
    Gewoon kalm blijven want voor je het weet zit je in een ordinaire scheldpartij, want wielrenners hebben het altijd gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen