zondag 28 april 2013

Vuel sjpas op ôs blaad en tot ziens in Clumme!"

Het laatste berichtje dateert alweer van een flinke tijd terug. Hoog tijd even wat highlights te benoemen uit de afgelopen weken. Een week na de Bultentocht was er een rit uitgezet door leden van Barrhopoort  die ook meedoen aan KTMS. De rit leidde ons naar Oostvoorne. Op de heenweg was het bepaald niet warm te noemen, koud zelfs. Maar eenmaal een terras voor koffie gevonden kwam het zonnetje door en konden we lekker buiten aan de cafeïne versnapering. Na 105 km stonden we weer in het clubhuis te Barendrecht. Kon ik daarna gelijk bij Edwin en Cindy langs om spandoeken ed. retour te bezorgen.
Een week later konden we Klimmen-Banneux-Klimmen rijden. Deze prachtige toertocht werd helaas gecanceld vanwege lastig vergunningengedoe. Maar ook hier zijn enkele deelnemers aan KTMS te vinden en die wilden met de deelnemers van 20 mei de route van 90km en 140km wel rijden. Een geweldig initiatief!
En dat bleek eens te meer uit het grote aantal deelnemers. Meerdere groepen op beide afstanden gingen uiteindelijk van start voor een prachtige rit door de Voerstreek. Elke groep werd door twee leden van WTC Klimmen vergezeld en vakkundig over 's Heeren wegen geleid. Wat een prachtige route door een zeer schoon landschap. Uiteraard ontbraken de nodige klimmetjes niet indachtig de naam van herkomst...kan geen toeval zijn. In Banneux een heerlijk bakkie koffie
en een zalige rijstevlaai! Zo links en rechts werd kennis gemaakt en soms ken je iemand via de sociale media al langere tijd zonder elkaar ontmoet te hebben. Dat is een prachtig bijeffect van zo'n dag.
Avond er voor lekker en gezellig gegeten met Gert-Jan en Marjan Kruijning en die hebben de volgende dag een prima 90km tocht gereden waarbij dit voor Marjan de eerste serieuze klimmeters betekende! Gert-Jan was trots op haar...en terecht!
Vandaag  naar de Reichswald Toer in Zevenaar. Leek me een prachtig toertje. was helaas was frisser dan ik eerst dacht. Niettemin een heerlijke start tijdens deze tocht, ook op de nodige klimmetjes rijd ik soepel naar boven. Maar een splitsing van afstanden tussen 90 en 125km is niet erg duidelijk weergegeven en na een aantal km's besluit ik terug te rijden om op het juiste parcours te komen. Het blijkt voor meerdere rijders een lastig punt maar de draad werd weer goed opgepakt. Maar na zo'n 77 km bekruipt me weer het gevoel...waar blijven de pijlen? En ja hoor...ondanks dat ik heerlijk rijd kom ik op een kruising zonder pijlen.  Balen dus. Nu heb ik geen trek meer om terug te rijden om de route weer op te pakken...ik ga terug. Das nog geen sinecure maar op gevoel en navigatie kom ik via Kleve, Nijmegen weer terug in Zevenaar. Uiteindelijk met meer km's dan bedoeld. Lekker om dat in de benen te voelen! Elk nadeel... :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten