dinsdag 10 augustus 2010

Colletje...3

Geen spierpijn, geen klachten, niks van dat al...
Op de laatste dag rijden Bernice en ik nog een leuk rondje richting het stuwmeer van Allemont en bovenlangs door t liefelijke dorpje Allemont-Eglise weer terug. Ook Bernice vindt het fietsen fantastisch al levert het klimmen nog enige moeite op.

Ik word aan het einde van de dag nog door de buurman uitgenodigd de Lautaret aan te pakken. Nou dat kan ik natuurlijk niet laten schieten en weldra rijden we samen die kant op. Hij is een ervaren fietser in de bergen en ik het groentje maar ik leer graag...
Ook nu is het volop klimmen in de richting van La Grave. De benen en het vochtverlies zorgen er voor dat we niet geheel en al tot ons doel komen en we keren na een kilometer of 25 weer huiswaarts. Ook hier gaat het dalen best goed, eigenlijk beter dan ik vooraf had gedacht. En wie weet word ik ooit nog wel een heuse 'grimpeur' want dat we hier terug gaan komen dat is wel zeker! Enne, oja, wat mij ook zeker heeft getroffen: wat een geweldige inspanning doen de fietsers van Alpe duZes! dat respect was groot maar is nu immens!

1 opmerking:

  1. Leuk de 3 verhalen van je klimervaringen in de Alpen. Ik fiets nu mijn 32ste seizoen, maar nog nooit echt in de bergen gefietst. Ik ben geen klimster, dus Limburg en de Ardennen heb ik al mijn handen aan vol. Knap dat je het zo gedaan hebt en volbracht. Groetjes
    OT Ik zie dat je mijn oude weblog nog in je lijstje hebt staan, maar ik zit inmiddels al geruime tijd op http://fotofietsmargreet.blogspot.com na alle moeilijkheden bij de grote update van web-log.nl want ik kan mijn eigen weblog niet meer in!

    BeantwoordenVerwijderen