zondag 13 maart 2011

Kicken met Kuota

Na er eerst alleen maar naar gekeken te hebben moet er toch ook een moment komen dat er mee gereden wordt. Vreemd genoeg stel ik dat moment nog eerst uit...het lopen van de Twintig moest eerst en de pedalen nog overgezet van de Jan Janssen. Op maandag schijnt het zonnetje en rijd ik naar Koudekerk om bij Leo vd Post toch maar nieuwe SPD'tjes op te halen - nieuw staat net even mooier vindt ook mijn oude buurjongen die de winkel nu bestiert, al waren de vorige pas van afgelopen jaar.
Als ik thuiskom, monteer ik de pedalen maar is er eigenlijk net geen tijd genoeg meer voor het eerste proefritje. Het lijkt haast wel of ik niet durf...ken je dat 'vreemde gevoel' soms ook of heb ik dat alleen? Gelukkig vindt Bernice dat het eten nog wel even kan wachten en dat ik nu echt op moest stappen. Een raar gevoel in de buik...maar het moet gebeuren! Het lijkt haast een vorm van faalangst...dat de fiets niet 'past' ofzo... Maar goed toch maar opgestapt...klein rondje uitproberen hier in de polder. De pedalen zitten uiteraard wat strakker dus extra oppassen om niet de welbekende beginners-valpartij-op-nieuwe-fiets te ervaren.
Ik stap op, trap de eerste meters en na 100 meter aan het eind van het straatje denk ik dat de fiets als gegoten zit maar kan dat eigenlijk wel? Het stuur zit mooi zo met de handles van de 105. Ik hoor geen rammeltje, geen piepje of ander geluidje...als ik schakel alleen een klikje en hup 't werkt als een zonnetje. Ik word er haast bang van... Moet wel even wennen aan het schakelen want ik was een Campagnolo-schakelaar en nu heb ik mijn eerste Shimano-groep. Het klikt meteen! Met een heerlijk avondzonnetje door de polder straalt mijn gezicht ook steeds meer; hij rijdt als een trein! Ook met het volgende ritje van 60 en later 40km blijf ik enthousiast - het is echt 'kicken met Kuota!

4 opmerkingen:

  1. Oei, oei, hij is mooi Theo! Wat een genot. En ga je er a.s. zaterdag de Joop Zoetemelk Classic mee rijden? Wij doen de 75km, maar fietsen nog wel heen en terug van Den Haag naar Swift Leiden, dus dat worden zon 125km. Wellicht treffen we elkaar nog. Ik zal iig naar een nieuwe mooie Kuota uitkijken! ..:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Na je nieuwjaarsplons nog wel eens gekeken, maar geen melding en nu ineens heb je nog lekker gelopen en het mooiste van alles een beauty van een nieuwe fiets!! Dat wordt vliegen komend fietsjaar. Een nieuwe fiets stimuleert toch wel. De mijne is nu net 2 jaar oud en ben er ook nog steeds heel blij mee. En gek, ook ik heb al de nodige ritten gereden. Vanmiddag alweer nummer 10, terwijl ik jaren pas half maart op gang kwam! Zo af en toe was het ondanks de wind lekker weer om te fietsen en dat was vorig jaar wel anders. Theo, ik wens je veel plezierige en veilige kilometers met je nieuwe aanwinst!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor alle mooie gestes, mensen!
    Ik doe trouwens ook de 75km met heen en terugrijden erbij en dan is dat ongeveer 105km in totaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie fiets.dat je er maar heel veel kilometers op mag gaan zitten stralen.
    Ik kwam trouwens die fietsers van de Joop Zoetermelk classic tegen tijdens mijn training , dat waren er een paar zeg en daar reed in het totaal voor een vermogen over de weg denk ik.
    Nu het weer een beetje weer wordt zie je dat de race fietsen weer uit het vet worden gehaald en lijkt het wel of het fietsen populairder is dan ooit

    BeantwoordenVerwijderen