zondag 27 maart 2011

Updeet

Het is hard nodig een beetje bij te kletsen. Er is inmiddels best wel weer wat gedaan de laatste week! Te beginnen met vorige week zaterdag - de Joop Zoetemelk Classic! De traditionele openingsrit van het nieuwe fietsjaar! De spreekwoordelijke weergoden lieten zich van hun goede kant zien en na een wat mistige start werd deze 5e editie met mooi weer verreden. Ik blijf het jammer vinden dat er geen tussenafstand van zo rond de 1oo km is te kiezen. nu heb ik dat wel gered (104 km om precies te zijn) met het heen en terug rijden maar zeker met zo'n mooie dag had het nog wel ietsje meer mogen zijn - zo rond de 120 ofzo. Op dinsdag had ik met de sectie aardrijkskunde een leuk teambuildingsuitje: mountainbiken in de buurt van Bilthoven. Dit onder deskundige leiding van Nicoletta de Jager- een zeer begenadigd mountainbikester (3e van Nederland). Na het inrijden wat leuke en spannende behendigheidsoefeningen. Op de gehuurde bikes werd driftig geoefend en gestunt! Jammer dat we met 'losse' trappers reden. Als slot werd er nog even een ronde geknald en ik liet me niet kennen en kon ik (met meer geluk dan wijsheid en blind vertrouwen in de terreinkennis van Nicoletta) nog enigszins in het wiel blijven van de sportvrouw van het jaar '11 van Vinkeveen. 1x schoot m'n voet van het pedaal en dat kwam me op een pijnlijke plek op het scheenbeen te staan. Gelukkig was dat snel vergeten na het gezellige tapassmikkelen in Utrecht. Zaterdagavond stond 'Man en fiets' van Wilfried de Jong & Ocobar in mijn agenda. Daar had ik wel zin in. Het was een prachtige avond waarin een aantal fragmenten uit zijn door mij al eerder geprezen boek aan bod kwamen maar nu dan ook nog gelardeerd met verrassend goede muziek van zijn band die wekelijks in Holland Sport te zien is. 's Avonds wilde de deur van de parkeergarage voor Wilfried en zijn gezelschap niet open gaan en ook ons kaartje deed 't niet. Gaf mij de kans met een welgemeende handdruk hem te bedanken voor de mooie theateravond! Tenslotte op de eerste zomertijdse zondag een heerlijk rondje gereden over Breukelen. Top!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten