zaterdag 25 februari 2012

Zuid Veluwetocht

De eerste tocht is verreden! Viel die eer de laatste jaren de Joop Zoetemelk Classic te beurt, nu is toerclub Het Versnellertje uit Ochten met de eer gaan strijken. De weersverwachtingen waren gunstig! Zelfs met zon. Maar op de heenweg verrast mist me rond Utrecht. En het wordt eerder donker(der) dan licht als ik de A15 richting Tiel/Nijmegen oprijd. Blijkbaar had het ook nog geregend want het is een nattige boel in de contreien van Ochten. Wel een gezellige kantine waar je met je inschrijfgeld ook nog een bakje koffie kunt scoren! Eenmaal op de fiets blijkt dat er voldoende werk is voor het edele straatveegvak. Omdat er blijkbaar veel grondverzet is geweest en de wegen vol bagger spettert het goedje vrolijk in het rond en ik ben nog geen 5 km onderweg of mijn, voor deze gelegenheid keurig schoongemaakte Kuota ziet er uit als een crossfiets waar Klaas Schellingerhout op Facebook al suggereerde dat het wel eens de fiets van Danny de Bie kon zijn. Nou is het mooi om met een ex-Belgisch en Wereldkampioen veldrijden te worden vergeleken maar als dat alleen op basis van het moddergehalte dan is dat toch net weer even minder! Niettemin rijdt mijn fiets deze dag als een zonnetje! Geen kraakje, schurend geluidje of wat dan ook te horen geweest. Heeft die schoonmaakbeurt waarbij juist ook de ketting aandacht kreeg, toch nog wat opgeleverd! Heerlijk gereden vandaag en tot op het eind lekker tempo kunnen rijden ondanks de tegenwind in de laatste kilometers. Jammer dat Johan Barelds er niet bij was; echt een tochtje voor hem! Maar die had een gezellig kinderpartijtje - van harte nog!

2 opmerkingen:

  1. Thanks! Maar met pijn in mijn hart afwezig Theo. Alhoewel...als ik die drek op je fiets bekijk...:-). Alstie volgend jaar niet op mijn zoon zijn verjaardag valt gaat hij in de planning. Wel een schitterende Omloop gezien als compensatie overigens. Zie je bij de JZC.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent toch iets verder dan ik, want ik heb net de eerste 41 kilometer op de teller staan. Maar altijd leuk als die vervelende 0 er af is. Bij deze club heb ik jaren geleden een paar keer een tocht gereden en was toen ook al gezellig en goed georganiseerd.
    Ik moet nog eens gaan zoeken op de kalender wat een leuke tocht is om mee te beginnen.
    Groetjes en succes verder met de voorbereidingen voor 18 mei (In mijn club zitten ook enkele cinglé's).

    BeantwoordenVerwijderen