woensdag 3 augustus 2011

Vakantietijd 2





Na de kustverkenningen richting Pisa en Lucca wordt de camper op een prachtige terrassencamping geplaatst. Prachtig uitzicht over de omgeving van Pistoia...maar dat houdt wel in dat er richting camping een stevige klim moest worden ingezet. Dus hebben we hier minder gefietst - 1x naar het in de buurt gelegen Vinci - inderdaad...de geboortestad van...

Tijdens verkenningen in de buurt bleek dat het naburige dorpje San Baronto de plaats is waar de huidige Italiaanse kampioen Giovanni Visconti van afkomstig is. De plaatselijke fanclub heeft dan ook een duidelijk, niet te missen spandoek in het dorpsstraatje hangen. De voorzitter van deze club was zo vriendelijk om mij even op de gevoelige plaat vast te leggen toen ik daar langsreed nadat ik Vinci had gerond. Op de uitnodiging om twee dagen later mee te doen aan de festiviteiten rond de campione Italiano kon ik helaas niet ingaan: wij trokken weer verder rond in Toscane, Nadat ik nog enige vriendelijkheden uitgewisseld heb, trap ik verder richting camping. Daar lag dat vermaledijde klimmetje nog te wachten...'Pedala! ' roept men dan...

1 opmerking:

  1. Ik dacht even dat de kampioen zelf naast dat spandoek stond. Je ziet het verschil bijna niet! ..:-) Ben overigens een beetje jaloers: een camper tocht staat ook altijd nog op mijn verlanglijstje. Nog een plezierige vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen