zaterdag 27 augustus 2011

Vriendelijk fietsen!

Het is zaterdagmiddag. Zoonlief heeft met 4-1 gewonnen van DOSR en zelf nog fraai gescoord! Tot zover het goede nieuws...ging met zonnetje van huis maar bij ARC aangekomen werd de hemelwatertoevoer geheel opengedraaid. Gelukkig duurt de bui maar 10 minuten en kan ik schuilen onder mijn pluutje en achter een muurtje. Daarna wordt het niet echt meer droog en regent het afwisselend hard of harder.
Thuisgekomen check ik buienradar en KNMI in de hoop nog een ommetje te fietsen. Afgelopen woensdagavond een 'buitje' gehad onder het fietsen waardoor het meer op roeien leek... Dus nu wil ik weer 's droog rijden. Maar dat is mmenteel een illusie. Dus dan maar eens wat mailtjes lezen en wat surfen langs blogs. Zo kom ik ineens op een leuke site: Fietspraat. Leuke stukjes grappige anecdotes, tips en trucs. Daar valt mijn oog op een site die appelleeert aan ons fietsgedrag. Om dit initiatief te steunen kun je fietsbandventieldopjes bestellen. Die zijn groen van kleur en dat past bij het gedrag dat een fietser, hoe snel dan ook, zou moeten vertonen. Je knalt je verpakkingspapiertjes niet in de berm of lapt elke verkeersregel niet aan je laars. Dan kan beter! Dit initiatief: 'ik fiets vriendelijk' verdient aandacht en wie weet verbeteren we hiermee ook de negatieve beeldvorming over (race)fietsers die bestaat bij medeweggebruikers. Daarna is de weg vrij voor een zelfde soort initiatief om dikkebandenfietsers ervan te overtuigen dat ze niet midden op de weg/het fietspad af moeten stappen...

(het regent nog steeds...of weer?)

2 opmerkingen:

  1. Ik ben bang dat je die "negatieve beeldvorming" niet zo snel ombuigt maar elk iets kan helpen.
    Ik had het graag al gezien want vanochtend weer het gras in moeten duiken omdat groepje clubtenue racers een onderling wedstrijdje (1ste bij bord wolvega)aan het uitvechten waren.
    Ik rij met gele dopjes .... wat wil dat zeggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk initiatief maar heb ook zo mijn bedenkingen. @Patrick: gele dopjes zijn toch Continental binnenbandjes? ..:-)

    BeantwoordenVerwijderen